دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش کبد چرب نیوشا

در این مطلب شما رو با دمنوش کبد چرب نیوشا آشنا میکنیم. مصرف روزانه دمنوش‌های نیوشا باعث پاکسازی و بهبود عملکرد کبد می‌شود.

بسیاری از مردم در سراسر جهان با شرایطی زندگی می‌کنند که بر کبد تأثیر می‌گذارد، از جمله سیروز، بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)، بیماری کبد الکلی، سرطان کبد، نارسایی کبد و هپاتیت.

هر ساله، بیماری کبدی عامل مرگ و میر نزدیک به ۲ میلیون نفر در سراسر جهان است. عوامل خطر برای بیماری‌های کبدی عبارتند از مصرف زیاد الکل، سطح قند خون بالا، چاقی، فشار خون بالا، ویروس ها، سطح بالای‌تری گلیسیرید و کلسترول و غیره. بیماری کبد به روش‌های مختلفی درمان می‌شود، از جمله دارودرمانی، تغذیه درمانی، ایمونوتراپی، تغییر سبک زندگی، جراحی و حتی پیوند کبد در مرحله حاد بیماری کبد انجام می‌شود.

علاوه بر درمان‌های استاندارد، بسیاری از مردم به امید بهبود و محافظت از سلامت کبد خود به درمان‌های جایگزین از جمله مکمل‌های گیاهی روی می‌آورند. در واقع، حدود ۶۵ درصد از افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی در ایالات متحده و اروپا از مکمل‌های گیاهی استفاده می‌کنند. در اینجا بهترین دمنوش نیوشا که سلامت کبد را بهبود می‌بخشند، معرفی شده است.

چای سبز

چای سبز نیوشا از دمنوش کبد چرب نیوشا است. اگرچه از نظر فنی یک گیاه دارویی نیست، چای سبز و ترکیب اصلی پلی فنول آن اپی گالوکاتچین-۳-گالات (EGCG) اغلب در بررسی های متون با تمرکز بر داروهای گیاهی برای بیماری های کبدی گنجانده شده است. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل عصاره چای سبز ممکن است به درمان مبتلایان به بیماری کبد کمک کند.

یک مطالعه روی ۸۰ نفر مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) نشان داد که مصرف مکمل با ۵۰۰ میلی گرم عصاره چای سبز در روز به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی نشانگرهای آسیب کبدی ALT و آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) را کاهش می دهد.

مطالعه ۱۲ هفته ای دیگر روی ۸۰ نفر مبتلا به NAFLD مشاهده کرد که افرادی که روزانه ۵۰۰ میلی گرم عصاره چای سبز مصرف می کردند، در مقایسه با دارونما، بهبود قابل توجهی در AST، ALT و نشانگرهای التهابی داشتند. این درمان همچنین تغییرات چربی در کبد را کاهش داد.

همچنین نشان داده شده است که مصرف چای سبز در برابر بیماری های مختلف کبدی از جمله سرطان کبد، هپاتیت، سیروز، کبد چرب (استئاتوز کبدی) و بیماری مزمن کبدی محافظت می کند.

خواص چای سبز نیوشا

  1. تسریع کاهش وزن
  2. تنظیم کلسترول خون
  3. تنظیم قند خون
  4. تنظیم فشار خون
  5. بهبود عملکرد کبد
  6. بهبود عملکرد قلب و عروق

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش گزنه نیوشا

دمنوش گزنه نیوشا از دیگر دمنوش های تاثیرگذار بر کبد چرب است. گزنه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، اثر محافظتی کبدی دارد. آنتی اکسیدان به کنترل سطح آنزیم کبدی در خون در هنگام یرقان و بهبود وضعیت کمک می‌کند.

اثر محافظتی کبدی گزنه آسیب کبدی مربوط به ایسکمی پرفیوژن مجدد را التیام می‌بخشد. فعالیت آنزیم‌های آنتی اکسیدانی مانند افزایش سطح سوپراکسید دیسموتاز را بهبود می‌بخشد و همچنین پراکسیداسیون کبد را کاهش می‌دهد.

خواص دمنوش گزنه نیوشا

  1. افزایش قعالیت آنتی اکسیدانی
  2. افزایش قدرت باروری
  3. بهبود عملکرد قلب
  4. تنظیم فشارخون
  5. تنظیم کلسترول خون
  6. ضدالتهاب

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش بادرنجبویه نیوشا

یکی دیگر از دمنوش‌های موثر بر بهبود کبد چرب دمنوش بادرنجبویه نیوشا است. ملیسا نام دیگر گیاه بادرنجبویه می‌باشد. این گیاه با خروج سموم از کبد باعث بهبود سلامتی کبد می‌شود. گیاه بادرنجبویه چربی‌های کبد را کاهش می‌دهد. گیاه بادرنجبویه باعث تنظیم کلسترول، تری گلیسرید و ظرفیت چربی می‌شود.

التهاب، قند خون بالا و چربی باعث ایجاد بیماری کبد چرب غیر الکلی است. گیاه بادرنجبویه برای بهبود سلامت کبد آنزیم‌هایی که اسیدهای چرب را تجزیه می‌کنند را فعال می‌کند. آلانین آمینوترانسفراز آنزیمی است که به طور طبیعی در کبد وجود دارد و به واسطه آسیب‌های وارده به کبد وارد جریان خون می‌شود. گیاه بادرنجبویه باعث کاهش فعالیت گلبول‌های سفید و سیتوکین‌های التهابی در کبد می‌شود.

خواص دمنوش بادرنجبویه نیوشا

  1. افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی
  2. تقویت حافظه
  3. کاهش اضطراب و استرس
  4. ضد تشنج
  5. تسکین زخم معده
  6. بهبود عملکرد کبد
  7. ضد درد
  8. ضد سرطان

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش دارجیلینگ نیوشا

دمنوش دارجیلینگ نیوشا حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد. نتیجه پژوهشی که روی اثر آنتی اکسیدانی تئافلاوین‌ها و تئاروبیجین‌های چای سیاه دارجیلینگ بر پراکسیداسیون لیپید در هموژنات بافت کبد رت انجام و در مجله Biological and Pharmaceutical Bulletin انتشار یافت نشان داد تئافلاوین‌ها و تئاروبجین چای سیاه دارجیلینگ در مهار پراکسیداسیون لیپید در شرایط بیولوژیک، همانند اپی کاتچین‌های چای سبز عمل می‌کنند. این فعالیت آنتی اکسیدانی قوی چای سیاه دارجیلینگ به کاتچین ها، تئافلاوین‌ها و تئاروبجین ارتباط داده می‌شود.

خواص دمنوش دارجیلینگ نیوشا

  1. تسکین زخم معده
  2. بهبود عملکرد قلب و عروق
  3. ضد سرطان
  4. بهبود عملکرد کبد

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش به نیوشا

یکی دیگر از دمنوش کبد چرب نیوشا، دمنوش به نیوشا است. مصرف برخی دارو‌های شیمیایی و دیابت باعث آسیب به کبد می‌شود. افزایش فعالیت آنزیم‌های آلانین‌آمینوترانسفراز (ALT)، آسپارتات‌ترانس‌آمیناز (AST) و آلکالین‌فسفاتاز (ALP) در خون ممکن است نشان‌دهنده‌ی آسیب کبدی باشند.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در رت‌های مبتلا به دیابت انجام شد که اثر عصاره آبی میوه به بر حفاظت از کبد مورد بررسی قرار گرفت. برای عصاره گیری میوه‌های بِه خشک‌شده به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوشانده شدند. این عصاره روزی یک مرتبه به مدت ۶ هفته متوالی به رت‌های دیابتی خورانده شد.

مشاهده شد که درمان رت‌های دیابتی با عصاره میوه بِه توانست فعالیت آنزیم‌های ALT، AST و ALP را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. یک توضیح مورد قبول برای این اثرات عصاره آبی بِه بر محافظت از کبد، این است که شاید این میوه از آسیب دیدن کبد در اثر مصرف داروی ضددیابت جلوگیری می‌کند.

خواص دمنوش به نیوشا

  1. بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  2. بهبود عملکرد کبد
  3. بهبود عملکرد مجاری تنفسی و ریه
  4. تنظیم قند خون
  5. تنظیم فشار خون

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش کاسنی نیوشا

در یک مطالعه آزمایشگاهی که بر روی موش‌ها انجام شد نشان داد که عصاره کاسنی باعث حفاظت کبد در برابر آسیب اکسیداتیو می‌شود. با این حال مصرف بیش از حد مجاز باعث آسیب به کبد می‌شود. دوز معمول کاسنی برای یک فنجان دمنوش آن شامل ۴-۲ گرم از ریشه کاسنی در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه است. میانگین دوز معمول برای مصرف کاسنی ۵-۳ گرم در روز است.
در مطالعه دیگری که در مصر انجام شد، مشخص شد عصاره کاسنی باعث کاهش استرس اکسیداتیو و جلوگیری از آسیب سلولی در کبد می‌شود.

خواص دمنوش کاسنی نیوشا

  1. کاهش التهاب مفاصل
  2. رفع یبوست
  3. ادرارآور
  4. بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  5. بهبود عملکرد کبد
  6. تنظیم قند خون

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش فلفل کوهی نیوشا

از فلفل کوهی برای درمان علائم یائسگی استفاده می کنند، اما درباره عملکرد آن بر اختلال های متابولیسم لیپید و بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) که اغلب با یائسگی مرتبط هستند، اطلاعات کمی در دسترس است.

رت هایی که تخمدان آنها برداشته می شود (OVX)، پس از ۱۳ هفته، افزایش چاقی و بیماری کبد چرب غیرالکلی نشان می دهند. در مطالعه ای، از این رت ها به عنوان مدل های حیوانی کمبود استروژن استفاده شد. آنها با عصاره میوه خشک فلفل کوهی تحت درمان قرار گرفتند؛ محققین مشاهده کردند که شاخص چاقی در رت ها کاهش یافت و روند بیماری کبد چرب غیرالکلی کاملاً معکوس شد.

در حیوانات تحت درمان با عصاره فلفل کوهی خشک، فعالیت های برخی از آنزیم های آنتی اکسیدانی به حالت اول برگشت و تولید هیدروژن پراکسید میتوکندریایی به طور قابل توجهی کاهش یافت. (هیدروژن پراکسید (H2O2) یکی از گونه های فعال اکسیژن (ROS) مهم است که توسط میتوکندری تولید می شود.

می توان نتیجه گرفت دمنوش فلفلی نیوشا در جلوگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی و استرس اکسیداتیو مؤثر است؛ این دو عامل از علت های شایع عملکرد غیرطبیعی کبد در دوره پس از یائسگی هستند.

خواص دمنوش فلفل کوهی نیوشا

  1. تنظیم کلسترول خون
  2. تسکین علائم یائسگی
  3. بهبود عملکرد کبد
  4. تنظیم قند خون
  5. افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی
  6. افزایش قدرت باروری و …

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش رزماری نیوشا

دمنوش رزماری نیوشا حاوی آنتی اکسیدان است. رزماری گیاهی مفید برای جریان صفراوی بدن است که باعث افزایش سم زدایی از کبد و افزایش متابولیسم چربی می شود و برای بهبود کبد چرب موثر است. با مصرف رزماری سموم بدن از طریق ادرار از بدن خارج می شود، در نتیجه گیاه رزماری ادرارآور و برای سم زدایی کلیه و درمان عقونت مجاری ادراری مفید است.

همچنین گیاه رزماری باعث سم زدایی از کبد می شود. مصرف روزانه دمنوش رزماری نیوشا باعث خروج و دفع عوامل بیماری زا مانند نمک ها، سموم و چربی های مازاد بدن همراه با آب می شود.

خواص دمنوش رزماری نیوشا

  1. تنظیم قند خون
  2. تنظیم کلسترول خون
  3. تقویت حافظه
  4. ضد آلرژی
  5. تنظیم فشار خون
  6. بهبود عملکرد کبد

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش راز سلامتی نیوشا

رازیانه، کاکوتی، آلوورا و چای سبز گیاهان موجود در دمنوش راز سلامتی نیوشا می‌باشد. در سال ۲۰۱۱، پژوهشی به منظور بررسی اثر سمی کلرپیریفوس (CPF) بر کبد و اثر اسانس بذر رازیانه در از بین بردن این سمیت در رت‌های نر انجام شد و نتایج آن در مجله Global Journal of Environmental Science and Technology منتشر گردید.

موش‌های دارای کبد سمی شده و موش‌های سالم به مدت ۲۸ روز، اسانس را مصرف کردند. نتایج نشان دادند که استفاده از CPF سبب افزایش پراکسیداسیون چربی و تغییر در میزان چند بیومارکر از جمله آلانین آمینوترانسفراز (ALT)، اسیدفسفاتاز (AcP)، کولینستراز (ChE) و گاما-گلوتامیل ترانسفراز (GGT) شد و استفاده از اسانس رازیانه، مقادیر تغییر یافته را به سمت مقدار نرمال برگرداند.

این اثر مثبت رازیانه می‌تواند به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی آن باشد. همچنین اثر محافظتی این گیاه بر کبد به دلیل وجود دی-لیمونن و بتا-میرسن است. علاوه بر این، دی-لیمونن، اثر محافظتی دربرابر سلول‌های سرطانی کبد دارد.

خواص دمنوش راز سلامتی نیوشا

  1. ضدسرطان
  2. ضدمیکروب
  3. بهبود عملکرد قلب و عروق
  4. بهبود عملکرد کبد
  5. افزایش قدرت باروری
  6. تسریع کاهش وزن
  7. تنظیم کلسترول خون
  8. تنظیم قند خون

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

چای ترش نیوشا

چای ترش نیوشا نیز باعث بهبود عملکرد کبد می شود. چای ترش دارای خواص بسیاری است و اهمیت بسیار فراوانی دارد، از خواص مهم چای ترش بهبود بیماری کبدی است.

از دیرباز خواص چای ترش برای کبد چرب شناخته شده بود. چای ترش دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در چای ترش به بهبود و درمان کبد چرب کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های چای ترش با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد موجود در بافت‌ها و سلول‌ها از بدن محافظت می‌کنند. طی مطالعات انجام شده، مصرف دمنوش چای ترشکلسترول خون را کاهش می‌دهد.

اسید مالیک، اسید تارتاریک و اسید سیتریک از اسیدهای آلی موجود در چای ترش هستند. ۱۵ تا ۳۰ درصد از چای ترش را همین اسید‌های آلی تشکیل داده است. این اسید‌ها باعث افزایش ایمنی بدن، داشتن پوستی بهتر، کاهش فشار و کلسترول خون، کنترل التهابات و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

خواص چای ترش نیوشا

  1. تنظیم فشار خون
  2. تنظیم قند خون
  3. تسریع کاهش وزن
  4. تنظیم کلسترول خون
  5. ضد سرطان

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش خارمریم و شاه تره و کاسنی نیوشا

هر سه گیاه موجود در دمنوش خارمریم و شاه تره و کاسنی نیوشا بر سلامتی کبد تاثیر مثبتی دارند.

خارمریم

محافظت از کبد و سلامت کبد از مهم‌ترین خواص گیاه خارمریم می‌باشد. فلانوئیدی به نام سیلی مارین در چای ترش موجود است که باعث سم‌زدایی در کبد می‌شود. برای التیام آسیب‌های کبدی همچون سیروز کبدی ار خارمریم به عنوان یک درمان سریع استفاده می‌شود.

همچنین خار باعث پیشگیری و جلوگیری از بیماری‌ها و اختلالات کبد از جمله کبد چرب، یرقان، هپاتیت و حتی سرطان کبد می‌شود مصرف خارمریم باعث جلوگیری از التهاب و تخریب کبد می‌شود. همچنین گیاه خار مریم باعث حفاظت از کبد در برابر سمومی مانند آماتوکسین می‌شود. از خار مریم به عنوان درمان مکمل برای درمان کبد چرب الکلی و کبد چرب غیر الکی مورد مصرف می‌کنند.

شاه تره

دم کرده گیاه شاه تره باعث تقویت کبد می‌شود و تا ۸۰٪ عملکرد کبد را بهبود می‌دهد. گیاه شاه تره به درمان التهابات کبد کمک می‌کند. اگر دارای کبد چرب هستید از خواص دمنوش شاه تره برای کبد چرب غافل نشوید و این دمنوش عالی را مصرف کنید.

برای بهبود کبد چرب، تنها با اصلاح الگوی غذایی و افزایش فعالیت‌های روزانه امکان‌پذیر است و مصرف دمنوش شاه تره به شما برای رمان کبد چرب کمک می‌کند.

کاسنی

همانطور که در بخش دمنوش کاسنی نیوشا توضیح دادیم کاسنی باعث یهیود عملکرد کبد می‌شود.

خواص دمنوش خارمریم و شاه تره و کاسنی نیوشا

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. افزایش ترشح صفرا
  3. ضد التهاب
  4. ضد آلرژی
  5. ضد میکروب
  6. ضدسرطان
  7. بهبود دهنده عملکرد کبد
  8. افزایش قدرت باروری
  9. تنظیم قندخون
  10. تسکین زخم معده
  11. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش رزماری گل محمدی نیوشا

دمنوش رزماری گل محمدی نیوشا حاوی گیاه رزماری و گیاه گل محمدی می باشد. همان طور که در بخش دمنوش رزماری نیوشا توضیح دادیم، رزماری خاصیت اثر بخشی مثبتی بر کبد چرب دارد.

خواص دمنوش رزماری گل محمدی نیوشا

  1. افزایش قوای جنسی
  2. کاهش وزن
  3. بهبود خواب
  4. درمان تنگی نفس
  5. درمان التهابات گوارشی

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش پنج گیاه نیوشا

دمنوش پنج گیاه نیوشا حاوی خارمریم، رازیانه، زنجبیل، نعنافلفلی و شیرین بیان است.

رازیانه

گیاه رازیانه دارای خواص بسیاری است و منبع غنی ویتامین‌های A، B، C، D می‌باشد. از خواص مهم رازیانه پاکسازی کبد از برخی داروها، مواد شیمیایی صنعتی و الکل می‌باشد.

زنجبیل

دمنوش زنجبیل از جمله دمنوش‌های محبوب می‌باشد که سوخت و ساز بدن رو افزایش و جذب چربی در کبد را کاهش می‌دهد.

اگر می‌خواهید هر چه زودتر این بیماری را درمان کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که دمنوش زنجبیل میل کنید. البته قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

خار مریم

گیاه خارمریم دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی یا فعالیت تعدیل کننده سیستم ایمنی است، که این خواص باعث حفاظت کبد در برابر ترکیبات سمی کننده کبد می‌شود.
خار مریم برای:
مهار آسیب و التهاب کبد در مراحل اولیه (فیبروز کبدی)
مقابله با آسیب و التهاب طوالنی مدت کبد (سیروز کبدی)
کوتاه شدن دوره درمان هپاتیت و بهبود سطح آنزیم‌های کبدی
تحریک بازسازی بافت کبد آسیب دیده مفید است.

خواص دمنوش پنج گیاه نیوشا

مناسب برای مبتلایان به مشکلات گوارشی ، مبتلایان به عارضه های کبدی ، مبتلایان به دیابت نوع ۲  ، افراد با چربی خون بالا ، افراد دارای اضافه وزن ، افراد دارای مشکلات تنفسی و ریوی

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش هل نیوشا

دمنوش هل نیوشا هم برای کبد موثر است. تجمع زیادتری گلیسیرید در سلول‌های کبدی باعث بروز بیماری کبد چرب می‌شود و این بیماری در حال افزایش بین جمعیت است. از خواص هل برای بهبود آسیب‌های کبد و همچنین هل دارای خواص ضد عفونی نیز می‌باشد.

گیاه هل باعث بهبود آنزیم‌های کبدی و میزان کبد چرب، پراکسیداسیون لیپیدها را کاهش و ظرفیت آنتی اکسیدان به واسطه محتوای فعال و مواد معدنی موجود در هل را افزایش می‌دهد. هل سبز با کاهش آنزیم‌های کبدی، تری گلیسیرید و کلسترول و همچنین جلوگیری از بزرگ شدن کبد که خطر مبتلا شدن به کبدچرب را کاهش می‌دهد، اقدام به حفاظت از کبد بیمار می‌کند.

خواص دمنوش هل نیوشا

  1. بهبود عملکرد معده
  2. تنظیم فشار خون
  3. بهبود عملکرد قلب و عروق
  4. بهبود عملکرد کلیه
  5. تسریع کاهش وزن
  6. چای سیاه و هل
  7. بهبود عملکرد کبد
  8. افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی
  9. ضد سرطان
  10. حفظ سلامت دهان و دندان

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دانه کینوا نیوشا

به منظور بررسی اثر دانه کینوا بر سمیت کبدی ناشی از کربن تتراکلرید (CCl4) در موش‌های نر نژاد سوئیس آلبینو، مطالعه‌ای را انجام دادند. موش‌ها را به سه گروه ۲۰ تایی تقسیم کردند: ۱. گروه کنترل (موش‌های سالم که به مدت ۱۲ هفته روغن زیتون مصرف کردند)، ۲- گروه دارای سمیت کبدی ناشی از مصرف CCl4 به مدت ۱۲ هفته، ۳- گروه دارای سمیت کبدی ناشی از مصرف CCl4 و پودر دانه کینوا (۲۰ میلی گرم بر کیلوگرم) به مدت ۱۲ هفته.

پس از سه دوره مختلف ۴.۸ و ۱۲ هفته ای، اثر این مواد بر بافت کبد را بررسی کردند. سطح آنزیم نشانگر فعالیت کبد موجود در سرم خون شامل گلوتامیک اُگزالواَستیک ترانس آمیناز یا (AST)، گلوتامیک پیروویک ترانس آمیناز یا (ALT)، آلکالین فسفاتاز (ALP) و سطح سه آنزیم آنتی اکسیدانی کبد یعنی لیپید پراکسیداسیون (LPO)، سوپر اکسید دیسموتاز (SOD) و گلوتاتیون کاهش یافته (GSH) را اندازه گیری کردند. علاوه براین، آنالیزهای آسیب‌شناسی بافت کبد را نیز انجام دادند.

نتایج نشان داد که پودر دانه کینوا سطح سرمی آنزیم‌های کبدی که در اثر مصرف CCl4 افزایش یافته بودند را به میزان قابل توجهی کاهش داد و سطح آنزیم‌های آنتی اکسیدانی کبد را به مقدار طبیعی برگرداند؛ مطالعات آسیب‌شناسی بافت کبد نیز این نتیجه را تأیید کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که دانه کینوا در برابر آسیب کبدی ناشی از CCl4 در موش‌های نر نژاد سوئیس آلبینو، از کبد محافظت کرد.

خواص دانه کینوا نیوشا

  1. تنظیم قند خون
  2. بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  3. تسریع قند خون
  4. تنظیم کلسترول خون
  5. افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی
  6. بهبود عملکرد کبد

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دانه چیا نیوشا

اسیدهای چرب امگا ۳ باعث معکوس روند بیماری کبد چرب غیر الکلی می‌شود. دانه چیا نیوشا دارای آلفا لینولنیک اسید، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر فراوان است. بنابراین، می‌تواند برای درمان کبد چرب می‌تواند مفید باشد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ به مدت ۸ هفته بر روی ۲۵ بیمار مبتلا به کبد چرب انجام شد، در این مطالعه ۲۵ گرم دانه چیا آسیاب شده مورد استفاده قرار گرفت. دانه چیا باعث افزایش غلظت آلفا لینولنیک اسید در پلاسمای خون به میزان۷۵ درصد و مصرف فیبر رژیمی به میزان ۵۵ درصد شد.

همچنین بعد از مصرف دانه چیا چربی شکمی احشایی ۹٪، وزن بدن۱.۴٪، کلسترول کل ۲.۵٪، کلسترول ۳.۲٪ و اسیدهای چرب آزاد موجود در گردش خون ۸٪ کاهش پیدا کردند. همچنین ۵۲ ٪ از بیماران کبد چرب غیر الکلی روند نزولی پیدا کردند.

نتیجه این مطالعه نشان داد که مصرف ۲۵ گرم دانه چیا آسیاب شده در روز، بیماری کبد چرب غیرالکلی را بهبود می‌بخشد. با توجه به اینکه هیچ درمان دارویی مورد تایید برای این بیماری وجود ندارد، براساس یافته‌های این مطالعه، یک رژیم غذایی حاوی دانه چیا شاید می‌تواند گزینه تازه‌ای برای کنترل بیماری کبد چرب باشد.

خواص دمنوش دانه چیا نیوشا

  1. تسریع کاهش وزن
  2. تنظیم کلسترول خون/کاهش سطح تری
  3. گلیسیرید خون
  4. تنظیم قند خون
  5. کاهش اشتها

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش زعفران نیوشا

بهبود عملکرد کبد و درمان کبد چرب از خواص زعفران است. با تجمع جربی در کبد و عروق خونی احتمال سکته قلبی و کبد چرب افزایش می‌یابد. زعفران ماده‌ای است که تجمع چربی در کبد و عروق خونی کاهش می‌دهد.

التهاب یکی دیگر از عوامل تجمع چربی در بافت کبد می‌شود، زعفران به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی باعث جلوگیری از تجمع چربی در کبد و بهبود کبد چرب می‌شود.

دمنوش زعفران نیوشا دارای خواص دیگری نیز می‌باشد که در متن زیر بیان کرده ایم.

خواص دمنوش زعفرون نیوشا

  1. ضد افسردگی
  2. کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی
  3. بهبود عملکرد کبد
  4. افزایش میل جنسی
  5. بهبود عملکرد قلب و عروق
  6. بهبود عملکرد مجاری تنفسی و ریه

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش ریز میوه های قرمز نیوشا

دمنوش ریز میوه های قرمز حاوی توت فرنگی ، تمشک ، آلبالو ، زرشک سیاه و کرن بری می باشد. در پژوهشی اثر بربرین بر بیماران مبتلا به کبد چرب غیر الکلی بررسی شد. مشاهده شد که ترکیبات بربرین بیماری کبد چرب غیرالکلی و اختلالات متابولیکی مربوط به آن را بهبود بخشید.

اثر درمانی بربرین بر کبد چرب می تواند به دلیل تنظیم مستقیم متابولیسم لیپید کبدی باشد. در تحقیق دیگری اثر عصاره‌ی آبی میوه‌ی زرشک و داروی ضد چربی لواستاتین در کاهش میزان آنزیم‌های شاخص کبدی در سرم موش‌های آزمایشگاهی بررسی شد. یافته‌ها نشان دادند که کارایی میوه‌ی زرشک در کاهش آنزیم‌های کبدی موش‌های دارای فشار خون بالا مشابه داروی لواستاتین است و با توجه به اثرات جانبی کمتر، کاربرد آن را در رژیم‌های درمانی توصیه کردند.

خواص دمنوش ریز میوه های قرمز نیوشا

  1. بهبود عملکرد قلب و عروق
  2. تسریع کاهش وزن
  3. تنظیم قندخون
  4. تنظیم فشارخون

برچسب: دمنوش کبد چرب نیوشا

دمنوش مناسب من

برای تشخیص اینکه کدام دمنوش برای شما مفید است بهتر است که شرایط بدنی شما مورد بررسی مشاورین ما قرار گیرد، برای این امر فرم زیر را پر کنید و در اسرع وقت مشاورین ما با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره دمنوش کبد چرب نیوشا

۱۰۰ سانتی متر
۴۰ کیلوگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 2 =